Se mihin keskityt, se kasvaa

Oletko huomannut, että kun keskityt johonkin ja kiinnität siihen huomiosi, se alkaa kasvaa? Tämä pätee yhtä lailla elämään, mutta myös parturointiin ja vaikkapa liikevaihdon tai tuotemyynnin kasvattamiseen. Kun keskität energiasi näihin asioihin, alat usein saavuttaa nopeastikin haluttuja tuloksia.

Ajatellaan vaikka parturia, joka päättää keskittyä erityisesti parranajopalveluihin. Hän alkaa mainostaa palveluaan aktiivisemmin, hankkii lisää koulutusta ja saattaa jopa osallistua alan kilpailuihin. Asiakkaat huomaavat tämän ja hänen maineensa kasvaa. Pian yhä useampi asiakas löytää tiensä hänen parturipenkkiinsä.

Liikevaihdon kasvattaminen toimii samalla tavalla. Yrittäjä, joka seuraa tarkasti liikevaihtoaan, alkaa analysoida tulonlähteitään, kustannuksiaan ja markkinointistrategioitaan yhä tarkemmin. Tämä johtaa uusien tapojen löytämiseen, joilla tuloja voidaan lisätä ja kannattavuutta parantaa.

Vaikka parturiliiketoiminta keskittyy pitkälti palveluihin, myös tuotemyynti on tärkeä osa asiakaspalvelua. Jos yrittäjä keskittyy pelkästään palveluihin, tuotemyynti voi jäädä taka-alalle. Tämä ei välttämättä johdu siitä, että tuotemyynti ei toimisi, vaan siitä ettei siihen ole keskitytty riittävästi. Kun huomio kiinnittyy myös tuotemyyntiin, senkin tulokset paranevat.

Miksi keskittyminen on sitten niin tärkeää? Kun keskitymme johonkin, aivomme alkavat automaattisesti etsiä ratkaisuja ja mahdollisuuksia. Keskittyminen auttaa myös suodattamaan pois erilaisia häiriötekijöitä ja suuntaamaan energian olennaisiin asioihin.

Miten aloittaa?

1. Aseta itsellesi selkeät tavoitteet!

  • Mieti mitä haluat saavuttaa? (Huom! Tavoite ei saa olla liian abstrakti, vaan muista konkretia)

2. Tee toimintasuunnitelma

  • Suunnittele miten aioit saavuttaa tavoitteesi ja pura se mielellään pienempiin tehtäviin.

3. Seuraa edistymistäsi

  • Varmista säännöllisin väliajoin, että toimintasi ja tavoitteesi ovat edelleen linjassa. Uskalla myös tehdä tarvittaessa muutoksia toimintatapoihisi tai tavoitteisiisi.

4. Keskity olennaiseen

  • Muista säilyttää fokus kaikissa tilanteissa!
  • Keskittymisen voima on valtava, joten varo mihin keskityt, sillä se saattaa kasvaa 😉

Jos haluat keskustella lisää parturiliiketoiminnan kehittämisestä, autamme mielellämme, joten ole meihin rohkeasti yhteydessä.

Jos haluat tehostaa tuotemyyntiäsi, lue hyödylliset vinkkimme täältä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *