1. Tuoteosaaminen
Tunne tuotteet joita myyt! Kouluta myös liikkeesi henkilökunta, jotta he osaavat antaa asiantuntevia suosituksia juuri asiakkaittesi tyyleihin ja hiuslaatuihin soveltuvista tuotteista.
2. Puhu tuotteista
Kerro asiakkaille kaikista tuotteista joita käytät palvelun aikana, jotta asiakkaat tietävät mitä tuotteita käytät – pesupaikalta lähtien aina viimeistelytuotteisiin asti. Kannattaa myös nostaa tuotteet mahdollisuuksien mukaan asiakkaan eteen, jotta asiakas näkee tuotteet ja voi halutessaan hypistellä tuotetta. Tämä mahdollisuus lisää todennäköisyyttä, että asiakas tekee ostopäätöksen. Muistathan vielä kassalle mennessä kysyä esimerkiksi ”Tarvitsetko hius- tai partatuotteita?”
3. Tarjoukset ja kampanjat
Erilaiset tuotekampanjat piristävät myyntiä, joten niitä kannattaa järjestää aika ajoin. Voit halutessasi myös yhdistää tuotteen ja palvelun samaan tarjoukseen!
4. Myyntituotteiden esillepano
Aseta tuotteet strategisiin paikkoihin parturiliikkeessäsi, kuten kassan läheisyyteen tai asiakkaiden odotustilan läheisyyteen. Hyvä sijainti houkuttelee asiakkaita tutkimaan tuotteita, joka lisää myyntiä. Tutkimusten mukaan paras myyntituotehyllyn sijainti on heti ulko-ovesta sisään tultaessa oikealla puolella.
5. Mainostus
Hyödynnä selkeitä ja houkuttelevia infotauluja ja julisteita tuotteiden mainostamisessa. Useilta tuotesarjoilta löytyy tyylikkäitä julisteita ja kuvia, joita on helppo hyödyntää tuotteiden mainostamisessa. Ulkoständeihin kannattaa laittaa huomiota herättävät julisteet, jotka houkuttelevat asiakkaat sisään liikkeeseen. Muista myös hyödyntää sosiaalista mediaa ja nettisivuja mainonnassa.
Jos haluat keskustella lisää tuotemyynnin tehostamisesta, ota yhteyttä, niin varataan aika tapaamiselle!