5 vinkkiä: Hyvin suunniteltu myyntihylly tekee vaikutuksen – ja myyntiä!

Myyntihylly, tuo myymälän hiljainen mutta tehokas työmyyrä. Vai onko? Jos huomaat ajattelevasi, että tuotemyynti ei suju ja jopa pohdit luopuvasi jälleenmyyntituotteista kokonaan, suosittelen mietti vielä kerran. Vaikka hyllyt eivät puhu, ne kertovat paljon liikkeestäsi. Ne voivat olla joko houkutteleva myynnin moottori tai pahimmillaan asiakkaan ostopäätöksen este.

Mikä sitten tekee myyntihyllystä toimivan ja myyvän?

  1. Ei pölyä, ei puutteita, ei sekamelskaa!

On ensisijaisen tärkeää tiedostaa, mitä myyvä myyntihylly ei ole. Se ei ole levoton, sekava tai puolityhjä. Hyllyllä ei saa näkyä pölyttyneitä tuotteita tai vanhentuneita pakkauksia, sillä ne viestivät asiakkaalle välinpitämättömyyttä. Jos yrittäjäkään ei välitä tuotteistaan, miksi asiakaskaan välittäisi?
Myyntihyllyn pitää olla selkeästi organisoitu, sillä jos asiakas joutuu etsimään tarvitsemaansa tuotetta kissojen ja koirien kanssa, on melko todennäköistä, että myyntiä ei tule.

  1. Hyvin suunniteltu ja toteutettu myyntihylly on myynnin selkäranka

Toimiva ja huoliteltu myyntihylly nostaa koko liikkeen profiilia helposti ja nopeasti. Selkeät tuoteryhmät, helposti luettavat hintalaput ja huolella täytetyt hyllyt antavat asiakkaille vaikutelman, että he ovat tulleet paikkaan, jossa heidän tarpeensa otetaan vakavasti. Hyllyjen järjestys ei ole vain visuaalinen seikka, vaan se on myös erinomaista asiakaspalvelua. Kun tuotteet ovat helposti löydettävissä, ostaminen sujuu mutkattomasti ja asiakkaan kokemus on miellyttävämpi.

  1. Hyllyillä on väliä

Myyntihylly voi olla muutakin kuin ”vain hylly”. Hyvin suunniteltuna se houkuttelee asiakkaan ostoksille. Hyvin toteutetut esillepanot, selkeät kampanjat ja hyllymerkinnät voivat saada asiakkaan kokeilemaan uutta tuotetta tai ostamaan jopa useamman tuotteen kerralla. Tämä näkyy suoraan kassalla ja nostaa helposti asiakkaan keskiostosta.

Lisäksi myös itse hyllyllä merkitystä. Mieti vaikka tilannetta, että sinulla on valikoimissa todella tyylikkäitä ja laadukkaita tuotteita, mutta hylly missä ne ovat, onkin aikansa elänyt ja kulunut. On siis äärimmäisen tärkeää, että kokonaisuus on tyylikäs ja toimiva!

  1. Panostus näkyy myös liikevaihdossa

Loppujen lopuksi siisti ja myyvä myyntihylly ei ole vain visuaalinen asia. Tyylikäs ja myyvä myyntihylly on investointi, joka kasvattaa liikevaihtoa. Kun tuotteet ovat selkeästi esillä, asiakkaat ostavat enemmän ja tekevät ostopäätöksiä nopeammin.

  1. Laadukkaat ja tyylikkäät tuotteet viimeistelevät kokemuksen

Myyvä hylly ei ole tyylikäs hylly ilman laadukkaita ja monipuolisia tuotteita. Mikään hylly tai esillepano ei kuitenkaan pelkästään riitä, joten muistathan käyttää tuotteita palvelujen yhteydessä ja kertoa niistä asiakkaille.

Mietitty myyntihylly, laadukkaat tuotteet ja erinomainen asiakaspalvelu ovat menestysresepti!Autamme mielellämme rakentamaan sinulle toimivan myyntihyllyn, joten olethan rohkeasti yhteyksissä!

Voit myös halutessasi varata ajan edustajan tapaamiseen täältä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *