Kuvittele astuvasi avojaloin lämpimään hiekkaan samalla kun aurinko hellii ihoasi ja merituuli hyväilee kasvojasi. Tämä ei ole pelkkää unelmaa, vaan täysin realistinen mahdollisuus, joka voi toteutua pelkästään jo sillä, että alkaa panostamaan tuotemyyntiin.
Saatat ajatella, että tuotemyynti ei enää vedä samaan tapaan kuin ennen, mutta se ei pidä paikkansa. Erityisesti parturiasiakkaat ostavat tuotteensa usein sieltä mistä ne on helpoin hankkia eli juurikin parturikäynnin yhteydessä. Parturiasiakas myös tutkitusti luottaa ammattilaiseen ja valitsee usein juuri ne tuotteet, joita parturi hänelle suosittelee. Tästä syystä parturituotteiden myyntiin TODELLAKIN kannattaa panostaa! Lue myös blogikirjoituksemme parturituotemyynnin tehostamisesta.
Jos parturiyrittäjällä on bisnesvainua, hän tajuaa pian: tuotemyynti voi todellakin olla avain liikevaihdon kasvattamiseen ja unelmien lomamatkojen toteuttamiseen!
Kuinka unelmien toteuttaminen tuotemyynnin avulla on sitten mahdollista?
Tässä 3 vinkkiämme:
1. Lisää asiakastyytyväisyyttäsi
Parturi, joka panostaa erinomaiseen asiakaspalveluun, ymmärtää myös miten tärkeä osa tuotesuosittelu/tuotemyynti on parturin työtä. On onnistumisen edellytys, että parturi panostaa laadukkaaseen parturituotevalikoimaan. Tämä varmistaa, että jokainen parturiasiakas poistuu liikkeestä tyytyväisenä ja juuri hänelle sopivien parturituotteiden kanssa. Onko mikään parempaa kuin onnellinen, komeaksi itsensä tunteva asiakas?
2. Kasvata tuotemyyntiä laadukkailla parturituotesarjoilla
On todella tärkeää, että parturiliikkeellä on tarjota asiakkailleen laadukkaita ja nimenomaan parturiasiakkaille suunnattuja tuotteita, jotka sopivat asiakkaiden tarpeisiin ja toiveisiin. Samalla myynti alkaa kasvaa kuin itsestään, ja parturi huomaa ansaitsevansa enemmän kuin koskaan ennen. Tuntuu kuin aurinkokin paistaisi yhtäkkiä entistä kirkkaammin 😉
3. Unelmista todeksi
Tässä yksinkertainen esimerkki:
Jos saat myytyä 1 tuotteen päivässä ja teet töitä 21 päivänä kuukaudessa, se tarkoittaa 21 myytyä tuotetta per kuukausi. Oletetaan, että tuotteen keskimääräinen ulosmyyntihinta on 25 euroa ja tuotteen alviton hinta on 20,16€. Tästä summasta parturille jää keskimäärin n.40% kate, jolloin 20,16 x 0,40 = 8,064€. Eli parturille jää noin 8€ per myyty tuote. Kuukaudessa parturille tulee tuotemyynnistä 8 x 21 = 168€. Jos parturi jatkaa tuotemyyntiä saman tahtiin koko vuoden ajan, summa onkin jo lähemmäs 2000€!!! Mieti, tämä kaikki vain sillä, että myy yhden tuotteen päivässä! Mitä jos myisikin kaksi tuotetta per päivä, tai enemmän?
Tämä laskelma on tottakai esimerkki. Riippuen liikkeen koosta ja tuotemyynnin tehokkuudesta, tuotemyynnistä saaduilla tuloilla parturi voi helposti toteuttaa unelmalomansa kerran tai usemminkin vuoden aikana – tai jotain muuta kivaa mistä on aina haaveillut!
Tämä tarina on tosi ja tässä on vieläpä onnellinen loppu: parturi palaa rentoutuneena ja virkistyneenä lomaltaan takaisin töihin. Tuotemyynnistä saadut tulot eivät vain mahdollistaneet unelmalomaa, vaan vahvistivat myös liiketoimintaa ja asiakassuhteita.
Mitä vielä odotat? Ota yhteyttä, niin laitetaan parturiliikkeesi tuotemyynti vetämään, jotta pääset valmistautumaan unelmalomaasi varten 🙂
Yhteystietomme löydät täältä.